Halo Reach: Leaked Video and 1st Screen Shots: Direct Feed

20. January, 2010 Xbox 360 33 comments

I have a leaked video of a halo reach game-mode and some simple Direct Feed screenshots of Bungie’s Halo Reach. The game is supposed to look much better than the previous, from these screens it doesnt look all that more impressive to me. However, there is still a lot of time left before release for polishing so i dont doubt that i will look better later this fall. Any halo fans here? if so make some noise in the comments section :)

More screenshots after the break.

Share Button
About author

bball230

DLB-Network Editor.

View all posts by bball230

Comments
  1. beans

    1 / 20 / 2010 2:26 pm

    this will be the only mp game to make me put down mw2

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 2

    Reply

  2. Brown856

    1 / 20 / 2010 2:30 pm

    Same old bullshit Halo.

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 1

    Reply

  3. BeastModeYM420

    1 / 20 / 2010 2:31 pm

    lol those graphics r shit tbh. Hate it or luv it the 360 can’t match the graphics of PS3. Reach will sell millions, but it will not have GOTY.

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 1

    Reply

  4. beans

    1 / 20 / 2010 2:39 pm

    @Brown856: and? lol how do u guys like halo whats wrong with u, its amazingly fun and what started console lan partys and competitive play, not to mention the first fps on console with controls that were not awkward

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 3

    Reply

  5. Brown856

    1 / 20 / 2010 2:45 pm

    @beans:

    Halo doesn’t appeal to me nor does it appeal to a older audience. I consider Halo a game for kids and early teenagers, preferably 10-16 age range.

    Well-Loved // Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 1

    Reply

  6. crazymutt

    1 / 20 / 2010 2:47 pm

    The graphics do you look better but nothing great.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    Reply

  7. beans

    1 / 20 / 2010 3:01 pm

    @Brown856: i can understand its not for u but to say thats its not for adults is well unfair

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 2

    Reply

  8. 1 / 20 / 2010 3:13 pm

    @beans: yea i agree i dont have a 360, but everytime i see halo i wanna go out and buy one. i havnt played halo since the original, and to this day i dont think ive ever played a fps as much as that game, and i didnt even take it online. theres just somethin about halo that works every time, for every halo hater there are 10+ ppl buying the game

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1

    Reply

  9. Brown856

    1 / 20 / 2010 3:25 pm

    @beans: @SpecialK916:

    I’m not hatin on Halo I just don’t like it. “As for for every halo hater there are 10+ ppl buying the game.” Great, Bungie is a good developer and I wish them the best for Halo.

    @beans:

    Take it how you want it, but More then 65% of the fans of Halo are of young age. groups.

    Well-Loved // Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0

    Reply

  10. Redman88

    1 / 20 / 2010 4:34 pm

    Moo.

    Whoopee. Another Halo game. Halo is so boring and uninteresting to me.

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0

    Reply

  11. iStartedtheFlameWar

    1 / 20 / 2010 4:54 pm

    Halo was a great game…was

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0

    Reply

  12. 1 / 20 / 2010 6:18 pm

    @Brown856: thats a silly statistic u have there.. i might b lying but id say its probably pretty close to 65% of gamers that r of young age goups

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    Reply

  13. 1 / 20 / 2010 6:37 pm

    @Brown856:”The NPD Group’s findings showed that about half of online gamers are 25 or older. The group said 40 percent of online gamers are under 18″ ok i lied a little but you gotta admit thats not a significant difference. im 22, i kno thats not much older but i still think the games awesome

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    Reply

  14. Brown856

    1 / 20 / 2010 7:20 pm

    @SpecialK916:I

    As I repeat, Yes it is a good game but it doesn’t appeal to “(Me)”.

    Halo doesn’t speak for “Online statistic with NPD’s” It’s online for Halo only.

    65% of the People on “(Halo)” are of young age groups not online gaming as a whole.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1

    Reply

  15. Gabeusmc19

    1 / 20 / 2010 7:29 pm

    same shit same halo

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0

    Reply

  16. BeastModeYM420

    1 / 20 / 2010 7:48 pm

    I loved Halo from the start. After Halo2 I jus gave up on it. Halo3 was str8 and I didn’t mind it too much, just didn’t feel as good as the first 2. Ya feel me?

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0

    Reply

  17. 1 / 20 / 2010 8:14 pm

    I just hope this Halo is worth the $60 it will cost unlike the ODST expansion. Of course I won’t be getting it as I don’t own a 360, but I hate to see Microsoft screwing over people.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    Reply

  18. beans

    1 / 20 / 2010 8:35 pm

    @blumatt: stfu u didnt even play odst, it was more replay value than batman arkham asylum and assassins creed 2, both of them goty contenders so im pretty sure it was worth 60$ since im still using the mythic disc

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 2

    Reply

  19. Sly

    1 / 20 / 2010 8:38 pm

    @Brown
    What are you basing your stat on? Is there an organization that publicly tracks the different age groups of halo players, and when you say young; do you mean 17 and under? I hope you don’t take this the wrong way I’m just really wondering where you got these stats from.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1

    Reply

  20. kaijui

    1 / 21 / 2010 12:38 am

    @Brown856: yhea, because 99.99% got hooked from the first halo, i dont know if you ever played it but it was a revoloution and the best game on the original xbox, have loads of good memories playing with friends and stuff with this game.

    AND PS3 PEOPLE PISS OFF WHEN ITS AN XBOX POST,WE DONT CARE WHAT YOU HAVE TO SAY!

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 2

    Reply

  21. blingbling1988(chrisbeal)

    1 / 21 / 2010 12:46 am

    FAKE!! bballa, this post is a wast. lol, Juss Kidding.. I really don’t know??? It does look fake cuz da guy hid the gameplay, but juss off the menu’s, it does kinda look legit. But WTF is a Murder Mode. It doesn’t sound like a “Stealth” move that this video clams. But who fuckin knows.. OR Cares. Fuck “Halo: Reach, For Your Pockets” Ya’ll know it will ‘Suck, Sell n Sink’(Three S’s) Thats the *Bungie* way, Now a days/ever, depending on witch webiste you ask. lol

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1

    Reply

  22. 1 / 21 / 2010 3:33 am

    @blingbling1988(chrisbeal): what the hell r u talking about? have you ever played halo?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    Reply

  23. Brown856

    1 / 21 / 2010 5:42 am

    @kaijui:

    What are you saying do you not understand what I’m saying. And yes I do have and Xbox 360 and halo 1,2,3 and I rented ODST.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    Reply

  24. beans

    1 / 21 / 2010 9:25 am

    @blingbling1988(chrisbeal): hey ps3 fanboy ill be playing reach while your playing what multiplayer exclusive, seriously what ps3 exclusives multiplayer is still alive they all die sink,and they dont sell.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    Reply

  25. Machee

    1 / 21 / 2010 11:08 am

    @bbALL23

    HOW THE FUCK DID YOU DETERMINE THE LOOKS AND GRAPHICS WITH THE MENU??? for real?? are you dumb!?

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1

    Reply

  26. Machee

    1 / 21 / 2010 11:11 am

    the screenshots are just still photos, what will make the game look good is how smooth the motion of these characters when being played, i still think the graphics have improved and the game will sell. MP alone sell, just check Halo ODST

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0

    Reply

  27. Machee

    1 / 21 / 2010 11:15 am

    @beans

    I think PS3 fanboy BlingBling will just be seating at home alone playing God of War 3 for the 100th time like how Uncharted 2 bore me now after 2 single player walkthrough…with Halo Reach will be expecting great campaign plus he epic multiplayer awesomeness that PS3 games has tried and overthrow, Killzone 2 sucks hell on controls alone and MAG? omg…i don’t know what to say really

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 3

    Reply

  28. Machee

    1 / 21 / 2010 11:18 am

    @blumatt

    why don’t you get a 360 and shut the fuck up. You have been posting bullshit in this forum how PS3 games are better and innovative and 360 games are same old revamped games….how do you conclude this when you don’t own the 2 system?…you wanna know why…your a fucking PS3 fanboy…PERIOD!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    Reply

  29. Machee

    1 / 21 / 2010 11:20 am

    @redman

    yeah Halo is tiring me out, but this Halo Reach looks new and special

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    Reply

  30. 1 / 21 / 2010 11:28 am

    @Machee: I don’t make it up. It’s what I hear from people who DO have the 360. They say all the time how it’s just another Halo. lol

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0

    Reply

  31. 1 / 21 / 2010 12:03 pm

    @blumatt: i disagree, reach looks way diff

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 2

    Reply

  32. MataaayBGS

    1 / 21 / 2010 1:41 pm

    There is Jack all to go by in this video and the screenshots, so i dont have anything to say about that.
    @Machee: You cant really talk about ‘posting bullshit on this forum’ now can you ?

    What I really dont get, anf this is coming straight from my own experience and knowledge of Halo, is WHY does everyone big it up so much? I have played the single player campaigns for all three, they were pretty good ive gotta say.

    > But its the MP that everyone loves so much – What is it about Halo 3? Whats so special ? The match-making is crap cause it takes like 2-3 min every time you want a game.

    > The people online are massive dick heads – no team play at all.

    > There is a very low skill range – There is either people who are sad and play 24/7 and are really good, and then theres the other people who are ALWAYS pretty crap at the game because they are new or whatever reason.

    > The forge and all that stuff isnt really that great, its been done before, and better (see Garys Mod).

    > After 20+ hours online i got sooooo bored, it began to take the piss. The guns are all the same (point at enemy and mash RT as fast as humanly possible) – Also people ALWAYS go round with the BR and plasma nades – those two things are virtually ALL i ever get killed by.

    Someone please explain to me, why everyone on the xbox LOVES halo? It pisses me off, all they ever say is ‘OMG HALO IS WAY BETTER THAN ALL THAT PS3 SHIT LIKE UNCHARTED AND GOD OF WAR!!!11!!11!111′ – BUT WHY!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

    /rant

    Well-Loved // Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0

    Reply

  33. StayWideAwake

    1 / 26 / 2010 3:20 pm

    Hmm I don’t really get the hype around halo either… I played the first one on PC and it was fun (and I suppose it was pretty innovative for consoles at the time) but after that it was just more of the same! And by now it’s not more than an average FPS. It doesn’t have the best graphics, online isn’t special anymore and the story isn’t that great either.

    In short: hype for halo 1 was deserved. Hype for 2, 3 and ODST was not.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    Reply

Nickname:

E-mail:

Homepage:

Your comment:

Add your comment